Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, August 8, 2014

Syawal Ku Nan Indah _ 2014

Selamat Hari Raya Uollssss!!! Tedia dah dekat seminggu raya baru nk ucap...heh heh heh...
Hope raya ni tetap ada memori indah untuk uollss kenang....

Alhamdulillah

Tahun ni sekali lagi cukup sebulan aku berpuasa (ops belum ada isi yerk...) mungkin sebab permasalahan hormon kot...keh keh keh...

Tahun ni pun sambut raya macam biasa jek...sama meriah macam tahun lalu..cuma sejak jadi isteri ni memang banyak lah kan perkara-perkara yang kena settle kan...al maklumlah dah jadik ibu rumah kan??? terasa tugasan yang mak iolls galas dibahu dia masa iolls tecik-tecik dulu...masa la ni baru tau how penat bila nak sambut raya...nak  kemas rumah lah...(bab ni pak mentua ku yang baik hati serta suami tercinta dah bereskan...alhamdulillah...) nak cuci langsir lah (pak mentua tolong lagi hantar pi dobi langsir tue...thanks abah), nak gantung langsir lah..(ni aku buat sendiri...hahaha baru muncul part aku)...bab beli barang mentah pun pak mentua ku tolong uruskan...i buat list jek...so thankful sebab Allah bagi aku pak mentua yang sangat baik hati...i love you abah!!! and finally is bab masak-memasak..yang ni memang aku lah yang buat kan....my daddy in law akan buat laksa asam kegemaran ahli keluarga jek...

bab shopping mmg aku dah buat awal seperti biasa...dari bulan 3 kot dah siapkan...beli barang sikit-sikit...so tak terasa duit keluar...so happy dapat siapkan baju2 semua orang...and so happy tengok mereka-mereka yang tersayang pakai baju yang aku sediakan...Ya Allah Kau murahkan lah rezeki ku untuk sama-sama aku kongsi kegembiraan dengan ahli keluargaku...(korang tolong aminkan sekali yerk??)

okey menu raya kat umah iolls tahun ini adalah seperti berikut:

1. Laksa Asam 
2. Rendang Ayam Piru ( Ayam Belanda)
3. Kari Daging.
4. Kuah Kacang
5. Nasi Impit
6. Ketupat Palas (i buat sendiri okeyh)
7. Lemang (ni beli)
8. Biskut Raya (ada 10 jenis ko??? ha aku buat 1 jenis jek lah kan??)
9. Kerepek & Rempeyek Mini ( ni pun aku beli...keh keh keh )
10. Serunding Daging (beli jugak daaaaa...)
11. Kek Marble Cheese, Butter Walnut serta Chocolate Moist ( hurm beli lagi...)
12. Laici Kang... (pak mentua aku bikin)

Tudia banyak naw2 kan menu nyer...bukan selalu nk jamu orang...so skali skala nk jamu kita kasi jamu kaw2 lah kan....


*p/s : baru sempat mau upload..gambo nnti i upload next entry nohh...





No comments:

Post a Comment