Mrs. Mahadhir's Life Story

Wednesday, August 24, 2011

Coretan Ramadhan 2011

Kini sampai juga penghujung ramadhan untuk kali ini..semoga thn depan bersua kembali...setiap hari rutin di bulan ramadhan sama seperti biasa cuma yang menarik untuk kali ini is dapat memasak and berbuka dengan housemate ku yang sentiasa happening..macam2 gelagat, cerita and kisah yang terjadi dan pasti menjadi kenangan indah untuk aku kenang...setiap hari dapat balik awal and sampai jek dirumah terus bergegas siapkan juadah untuk berbuka..then makan ramai-ramai..tak terasa sayu sambut ramadhan kali ni dengan kemeriahan yang ada dirumah sewa aku kali ini..seperti biasa aku lah chef kat rumah tue..but sometime cik betty, cik azie and cik jijah memasak jugak...everyday tue kalu dah petang sikit aku mula lah start google or melawat belog Cik Mat Gebu nak cari idea memasak..suke sangat tengok hasil air tangan dia..resipi dia mmg best and tak rugi nak cuba...lagi pun suke tengok gambar-gambar hasil air tangan dia tue..cantik sangat...tengok lah hasil air tangan ku yang tak seberapa nie...ada banyak lagi koleksi tapi malas nak upload banyak-banyak gambar..

this is Ayam Masak Gajus..tak pedas ayam ni..sesuai untuk kanak-kanak

Ni pulak sambal daging..tak merah sangat sebab tak letak banyak cili boh..rasa pedas-pedas manja gitu

Wantan Ikan..untuk kudapan...

My first try for Pasembur..kuah still nak kena improve lagik...

Sayur campur

Nasi Goreng Udang..sengaja tak hias lebih sebab nak nampakan udang tue..

Ni plak bihun singapore...blajar dengan mak..dulu reti makan jek tp skang dah reti masak skali

Buah melaka..buat ni masa 1 ramadhan..full with pandan flavor..love it!!

Seafood Buncis..hah hah hah...

Bila dah masuk pertengahan puasa pulak aku dah start mengumpul baju-baju raya untuk my lil zoro..aceli dah lama kumpul..start dari bulan March lagi aku start beli..asal cantik n murah/sale jek aku beli...bila menjelang ramadhan aku tinggal beli baju melayu & button, songkok with sampin jek kat dia..untuk baju dia en mahadhir yang sponsor..tapi lepas dapat rezeki bulan ramadhan dari opis aku ada gak shopping lagi sikit t-shirt n jeans untuk dia..

Untuk abah aku belikan baju melayu sepasang with button & kemeja..then adik Boy belikan sepasang baju kemeja n sluar untuk abah..

 Untuk mak plak dia dah pesan tak mau baju kurung sebab masih ada baju kurung dia tak pakai..so aku belikan mak tudung 2 helai..really hope ma suka lah..

Untuk adik-adik bujang pun ada juga untuk mereka..aku belikan sepasang baju melayu setiap sorang...hurm puas hati dapat sediakan semua untuk family...

Tadi baru call mak, katanya dia tengah busy menjahet sarung kusyen and langsir rumah..hurm sound meriah kan..hopefully akan meriah lah...but a bit sad because adik ku yang no 2 tak dapat balik ke kampung sebab dia tak dapat cuti...so still waiting for the time nak kumpulkan semua ahli keluarga ku...

Dalam pada sibuk sempat jugak aku buat biskut..ini credit  untuk cik betty..sebab tengok beliau gigih buat biskut raya lah aku turut terbabet menyediakan biskut raya..dapat lah jugak 3 jenis biskut untuk tambah juadah di hari raya..jom tengok hasil-hasil nya...

Biskut samprit in cup...

Biskut ovaltine..pestime buat nie...amik resipi dari cik betty..dia pakai serbuk coklat tapi aku pakai Ovaltine..but taste is about the same..hik hik hik...

Biskut Cornflakes..ini antara biskut wajib aku untuk dibuat..hehehe...

Dalam pada tue sempat lagi dok planning beriftar dengan Staf & Family CIDB Holdings atas Cruise Tasik, Putrajaya, 







with cik betty n jijah kat Satay Station

with lovely houzmate n kechek a.k.a kat Flaming, Setapak..



and the final iftar will be tonite with all my teman suka duka di opis: Khairul, Nurul, Ermy & Hafiz at Bora Ombak, Ampang...
Pasangan bahagia : Kerul & Nurul

Hebatkan kitaorang melantak...

Encik Apiz & Cik Ermy...

ni aku n makanan...
so by tomorrow i will be flying back to Langkawi makanya akan berbuka di airport and tak sabar nak tunggu Jumaat because aku nak berbuka puasa besama dengan mak, abah, adam rayyan dan adik-adik.





No comments:

Post a Comment