Mrs. Mahadhir's Life Story

Thursday, July 19, 2012

Syukran Ya Allah!!

Rezeki nak naik pelamin...berganda-ganda!! Alhamdulillah ku panjatkan rasa syukur ke hadrat Illahi..(dah macam pembuka ucapan rasmi pulak..)

Hihihi..buat persiapan nak naik pelamin ni mmg seronok skali..semua memori indah tue memang tak dapat nak dilupakan...suka duka time membeli barang tue bila kenang balik mesti rasa sweet dan kelakar...tapi part yang tak brapa nak indah is bila kita nak keluarkan duit kan..?? i tau semua pun sama..even kalu anak orang kaya skali pun pasti akan rasa perkara yang sama...dalam kerunsingan hati nak mencari duit tetiba dapat lah perkhabaran gembira...Alhamdulillah...memang Allah tue Maha Mengetahui, Maha Pemurah & Maha Mengasihani...mmg ramai yang advise untuk buat loan peribadi tapi diri sedang gigih berusaha untuk mencari duit tambahan...macam benda aku ni dok menjual..salah satunya harus MONAVIE kesayangan ku...hihii selain tue menjual kek..seronok sangat..bila tengok duit kita beranak pinak...kikiki..

Tapi sepanjang 2 tahun bekerja, yesterday was the sweet ever lah...awal tahun gaji naik, then skarang dapat penyelarasan gaji lagi, tambah pulak dapat bonus berganda-ganda, back dated lagi...masa dapat perkhabaran gembira ini rasa nak menangis sebab bersyukur...yelah selepas semua penat berkerja so company bagi this rewards..i can see happiness in everyone face...

Since January..I've been facing with lots of bitter memories...tak sangka yerk..aku ni nampak begitu sedih sekali dimata insan itu...lagi banyak yang terungkai lagi banyak yang aku tau...tak cukup aku, family aku pun kene skali...hai sedih betul lah kan...hinanye lah takde kereta..ye lah di mata orang lain mungkin aku ni insan yang penuh  dengan kekurangan, penuh dosa dan hina sampai orang benci sangat kat aku..tapi Allah yang Maha Kaya masih nak mendengar rintihan hati...mungkin doa ibu yang sentiasa inginkan aku bahagia termakbul...mungkin doa bakal suamiku didengari Allah yang Maha Suci...

Tapi takpe what goes around comes around..hari ni ko hina aku, kata kat aku tapi di hari muka ko pun tak tau nasib ko macam mana...bukan nak doakan yang tak baik tapi masing-masing ada bahagian masing-masing...hari ni ko pulaukan orang, esok lusa orang pulaukan kan ko balik...hari ni ko kata kat orang esok lusa orang kata ko balik...Okey cukup of the sedih part!!!

Back tu the happy part...aku mmg rasa bersyukur sangat di atas kurniaan Illahi nie..memegang pada kata-kata nenek..kita kalu dah dapat sesuatu yang kita hajati tue tak salah kalu kita kongsi sikit dgn mereka yang memerlukan..satu lagi ikut resmi si padi..makin berisi makin menunduk...jangan lupa tanggunjawap pada ibu bapa kita, keluarga kita...thanks tok..for the good advise (tok mungkin tak tau aku ada blog, kalu tok tau pun dia tak pandai membaca..tapi tok tau aku mesti ikut nasihat dia...insyaallah..)

Ok..enough for this time..Jangan lupa yer baca entri pasal Monavie saya di sini 


(ni pun dah buat lama tapi tak publish..skang ni baru nak publish)

No comments:

Post a Comment