Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, September 21, 2012

SELAMAT PENGANTIN BARU PUAN HAZIZAH

Kompang dipalu...pengantin baru..
Duduk bersanding...tersipu malu
Ewah!!


Bila tiba musim cuti jek memang lagu cenggini akan kedengaran dimana-mana..memang kalu cuti jek adalah kad jemputan walimah sampai di atas meja..seperti biasa aku pun dapat lah jugak dua, tiga undangan...

Hurm..dalam banyak-banyak kengkawan aku yang kawin tahun nie..yang ni sorang  yang paling excited aku nak attend..bukan bermakna kengkawan lain kawin tue tak special tapi yang ni rasa teruja sikit sebab aku banyak kali jugak lah menyibokkan diri dalam persiapan menjelang hari bahagia bekas rakan seUITM Pahang, bekas rakan seFAKULTI (OM114), bekas rakan seKELAS (part 3 & 4), dan kini memegang title rakan seRUMAH dengan aku..hihihihi actually beradanya aku di Kuala Lumpur mencari rezeki sesuap nasi adalah disebabkan beliau..sampai  mati pun aku tak kan lupa perkara ini..sebab masa lepas grad aku memang tengah cari keje then Cik Jijah (nama manja dia) call bagitau tempat dia nak pakai orang..nak jadi cerita memang rezeki aku atas bantuan beliau aku ni diterima bekerja di sini sampai lah ke hari ini..aku tak malu pun kalu orang cakap aku dapat keja ni sebab Cik Jijah cari..sebab itu memang kenyataan..cuma mungkin rezeki yang Allah nak bagi pada aku tue disampai kan melalui Cik Jijah nie...

Dari urusan buat kad, bunting & banner serta hiasan bilik tidur dibuat secara bersama antara aku, Cik Jijah and Cik Azie (my another one housemate.kenal dah dekat 10 years kot) so enjoy buat keje-keje gini..penat memang terasa tapi rasa kepuasan + kehappyian tue telah mengatasinya...keh keh keh..

Jumaat 14 September 2012

Aku and Cik Azie bertolak dari Stesen bas Pekeliling (ada banyak memori di stesen bus ini sewaktu zaman study dulu)..untuk mengelakkan kelewatan kitaorang bangun seawal 7:00 pagi..nasib bek baju dah siap packing malam hari sebelumnya...Petang Khamis tue before balik ke rumah kitaorang sempat lah singgah beli sikit bunga and limau purut untuk mandian cik Hazizah kiter...hihihihihi...Bus gerak jam 9:30 pagi dah both of us enjoy the journey to Kuantan in our own wah..cik Azie enjoy sleeping meanwhile aku enjoy dengar lagu-lagu and enjoy video clip n my tab..Sampai kuantan dalam jam 1:00 tengahari..terus laksanakan mission kitaorang yakni monitor pelamin dipasang,final touch mengemas rumah dia..then persiapan bilik tidur pengantin.(tapi aku & azie yang rasmi dulu)


tiket bus tu Kuantan, Pahang...Here we go!!!


15 September 2012 (Sabtu) - Cik Jijah Big Day!!! : bertunang, nikah & bersanding

Seawal pagi lagi dia dah bangun mandi..sedar tak sedar both of us lupa nak buat air mandi bunga untuk beliau...huhuhuhu. then azie and me take turn untuk mandi and bersiap.  Mak andam cik Jijah datang seawal 7:00 pagi untuk make over kawan kitaorang nie. Bila dah siap Cik Jijah looks a bit different..she really looks like Ida Nerina gitew...
Tada!! ni rupa our Bride a.k.a Cik Jijah

Me n Jijah



Three of us!!

Sekitar jam 11:00 pagi majlis pertunangan Cik Jijah dengan pilihan hatinya En. Irman Shah berlangsung..majlis tersebut berlangsung dalam suasana yang tenang dan harmoni sekali..syukur..lepas satu debaran.


Saat menjadi tunangan orang...

Tik tok ! Tik tok! Tik tok ! Tik tok!

Jam menginjak ke 12:15 tengahari. Kelibat tok kadi sudah pun kelihatan..debaran sekali lagi hadir. Setelah semua mengambil tempat, majlis pernikahan pun dimulakan dengan Istigfar dan surah Al-Fatihah. 12:30 tengahari kawan kitaorang Hazizah & Irman selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz sahaja..Alhamdulillah..Below antara few moment yang sempat dicapture oleh photographer amatur Cik Azilah and me.


Debar menanti..Cik Jijah & her beloved mum

 
Moment ijab & kabul



Sesi Penyerahan mas kahwin & cincin
Moment sarung cincin


 Selesai majlis nikah & sesi photography..both pengantin terus berkejaran tukar pakaian untuk majlis sanding jam 1:00 tengahari..rasa macam kejap jek majlis tue berlangsung..
hihihi...cantik kan dia?

Puan Hazizah and simple deco for her from me & azie..


Azie menepung tawar kedua mempelai








both of us : azie (in shocking pink) & me in white


testing!! testing!! untuk my wedding in December 2012


so thats all for now dear all..nanti i buat entry untuk persiapan wedding of Puan Jijah kiter yer..gambo sanding takde sebab time tue both of us (azie & me ) are too busy...sampai jumpa lagi di lain entry..enjoy reading yer semua...

No comments:

Post a Comment