Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, August 27, 2010

Ramadhan 2010

hurm..pejam celik pejam dan celik kembali ramadhan al-mubarak dan masuk hari yang ke-17..tak sedar masa yang begitu pantas berlalu..rasa mcam sekejap jek..huhuhu..di sana sini penuh dgan rakyat malaysia (tapi indon, bangla, nepal, kemboja pun ada jugak terselit dicelah-celah hiruk pikuk kota)  yang sibuk dgan membeli belah untuk persediaan hari raya..yesterday sempat lah jugak singgah kat bazaar di jalan TAR..masyaallah..ramainyer orang kat situ..maklum lah kat situ macam2 ada...baju raya, kuih raya, serunding, bunga api/mercun, kasut raya, juadah untuk berbuka pun ada..so mmg lah menjadi tumpuan warga KL untuk membeli belah..yang penjual dengan macam cara nak pikat hati pelanggan..yang pembeli pulak rambang mata..(termasuk lah dgn ak nie...) pilihan banyak sangat..tapi kita sebagai pembeli nie kena lah pandai pilih sebab kalu kena gaya tawar menawar kita akan dapat harga murah dan berbaloi..kalu tak kena gaya mmg tak besh lah..nasib lah time singgah kat situ duit blum kuar dari atm lagi..kalu tak mmg menabung kat sana lah jawapnya..actually aku gi sana sebab nak survey baju raya untuk abah and adik2..baju aku mak dah tempah 2 bulan yang lepas..time tue gi shopping dgn intan..kain untuk baju melayu en. mahadhir pun aku beli skali time tue..(Hurm..sebut pasal intan dah lama aku tak contact dia..nanti nak call lah kejap)..so skang tinggal baju abah n adik2 jek tak settle..tema thun nie is Grey Titanium..abah siap request nak samping lagi..hahahaha..aku akan cuba tunaikan jugak..kuih raya pun dah tempah..dah pun tinggal tunggu orang hantar jek..tapi aku tak de lah tempah banyak..pasal abah kat umah tue kencing manis..tahun nie aku dapat lah ringan kan beban family aku..plus company bagi duit raya lagi..so bleh lah nak tampung sket..urm rasa senang hati dpat bantu mak n abah...hik hik hik...
sebenarnya tak sabar jgak nak g beraya kat Taiping(umah Encik. Mahadhir tersayang) hati rasa berdebar jugak pasal takut lor..bukan apa, ni baru first time nak gi beraya kat sana n berkenalan dgn family dia..hope everything will be fine..just be me n try to win their heart to accept me..semoga Allah permudahkan urusan ku kali ini..

No comments:

Post a Comment