Mrs. Mahadhir's Life Story

Monday, January 3, 2011

1st day bekerja di 2011



ha hah hah hari ni 1st day aku mula kerja di tahun 2011..and hari ni jugak lah 1st time aku sampai opis paling awal skali..pkul 6:55am tue...and hari ni jugak 1st time aku dikejar mat pit @ pencopet...adei lah mcam2..lagi tua lagi banyak dugaan rupanye...nak tergelak pun ada walaupun pagi tadi sedikit cemas...nak jadi cheghita aku tertinggal punch card untuk january 2011 kat umah hari khamis lepas..then jumaat pulak dah kita semua dapat cuti..jadi aku pun datang lah seawal yang mungkin hari ni untuk memastikan semua orang dapat punch card diorang...hei lah terjadi pulak cheghita lain yakni dikejar pencopet..nasib bek lah ada orang jugak yang kebetulan lalu so pencopet tue pun beralih arah..en mahadhir pulak adalah mangsa keadaan bila mana aku suh dia teman aku sepanjang perjalanan dari rumah ke stesen lrt cahaya and dari stesen lrt titiwangsa ke opis aku...slalu tiap tiap pagi dia teman jugak tapi just bila aku dari stesen lrt titiwangsa sampai ke opis jek lah..pagi tadi jek dia kene teman aku lebih sikit..mana taknye pagi tadi aku kuar umah pkul 6:15 pg rasanya..

tapikan seronok tau jalan pepagi macam pagi tadi..tak panas..sejuk jek cuaca nya..aku pun tak le berpeluh sangat...pagi tadi seronok aku tengok budak2 dah start skolah..dalam lrt pun rmai budak dah...masa dlam lrt tue aku sempat tengok pasangan 2 branak nie..diaorang cina...nek kat stesen lrt hang tuah..anak aunty cina nie tak nampak (buta lah kaedahnye..tak sampai hati nak ckap buta)..so mak dia temankan anak dia gi skolah..thn lepas pun aku pnah nampak jugak 2 branak nie..hati aku agak tersentuh bila aku tengok aunty tue ( dia dah tua dah..sebaya mak aku rasanya) suapkan sandwich kat anak dia..hurm pengorbanan seorang ibu kan..jam2 tulah jugak tingat kat mak dikampung..adei lah..airmata trus bergenang..aku ni mmg jenis yang cengeng...tak caya bleh tanya cik betty (chrysalis journey) rasanye tu jek kot coretan untuk kali ini...sebelum aku lebih meleweh-leweh citer..semoga tahun nie menjadi tahun yang cemerlang, gemilang dan terbilang untuk aku...

1 comment: