Mrs. Mahadhir's Life Story

Monday, May 23, 2011

nak cari keta...nak cari keta...


Adoiyai....penat dah berfikir seharian pasal nak mencari kereta yang sesuai dengan aku...adei lah..setelah 3 thn ada lesen keta baru skang aku rasakan kepentingan untuk membeli sebuah kereta....dulu aku sangat takut nak bawak keta...suka pikir yang bukan so jadi cam ni lah...orang lain dpt lesen terus beli keta yang aku plak dok takut tak habes-habes...but now i really think that i need a car...sudah bosan lah jalan kaki...berhujan berpanas..then nak gi memana pun susah..asik nak kena tumpang orang jek..malu pun ada sumtime...tapi tebalkan muka jek...kengkawan aku mmg tak kisah tapi yer lah kan...tingin gak nak ada harta sendiri...lesen ada dah lama tapi sebab takde kete so aku tak bawak..nak bawak keta parents aku takut rosakkan kete diaorang...so pendamkan jek perasaan tersebut...then lagi satu kalu parents aku datang senang diaorang...dah ada kenderaan tak payah nak pikir sewa kenderaan...lagi satu nak cari keje pun tempat terhad...mana2 tempat yang dekat dgan tren jek aku pilih...jadi dah berlaku pembaziran peluang di situ...mmg lah aku tau nak beli keta financial kena mantap...nak pulak aku nak kawin tak lama lagi (insyaallah tahun depan) so dah kena start nak kumpul duit...en mahadhir tersayang ada cakap nak share beli kan kete (duit downpayment n monthly payment 50%) but tak sedap pulak nak buat macam tue..aku belum lagi ada ikatan yang sah dengan beliau...jadi tak elok rasanye aku nak mintak2 dengan dia...anyways thanks to him yang sentiasa prihatin dengan permasalahan yang aku hadapi...huhuhu...memula aku bercadang nak beli keta baru...since en mahadhir pakai saga bml (kaler hitam) aku pun bercadang untuk beli keta yang kembar tapi tak seiras ( hurm saga fl daaa..) aku nak kaler hitam jugak or putih...akan tetapi bila mengenangkan status perjawatan yang masih tak confirm2 lagi (tak tau lah bila nak confirm..financial problem katanye..tapi confirmkan orang lain boleh pulak) jadi aku rasa ada baiknya aku pilih 2nd hand car...pepagi datang opis bukak mudah.my (nampak sgat aku mengulor kan??) tapi waktu tue baru jam 7.10 am hokey...cari punya cari punya cari jumpa lah few car yang aku berkenan...aku minat savvy lah pulak tetiba...(sejak tengok betapa mudahnya adik ku memandu savvy)
ni 2nd car..ske keta nie sebab plat dia wpu 7066 plat keta en mahadhir agq 7055...
hurm....then bila bincang dengan encik mahadhir beliau cakap cengini "mama..papa bukan tak suka savvy tapi savvy tue gear box dia mahal ma..." maka hati ku terus tak jadi nak beli savvy....then berbalik semula kepada cadangan asal untuk beli keta saga fl ...

aku dok buat calculation sendiri lah cam loan advisor...dekat rm 480 gak lah per month..kalu status tak confirm takde masalah nak beli ni status contract lagi then gaji pun ciput cam siput maka tak jadi lah...
viva pun okey...tapi tue lah yang viva ni pun kecik2 cili padi...monthly dia dekat rm 450 gak lah...aku ni takot (dok takot tak habes2 lagi) nak beli keta manual so kena lah cari yang auto...padan muka aku...blagak lagi kan...bukan pe takut kat bukit keta aku mengundur tak ke naya....kesian encik mahadhir sampai kena dengar aku dok pot pet pot pet pasal keta pepagi buta....(so sorry papa but thanks for your ears) ingat lagi dulu masa zaman skolah dulu..hari2 dok berangan sakan nak beli BMW..ha la nie..baru tau...kalu keja makan gaji sampai tua kerepot pun aku tak boleh pakai BMW....aku suka BMW sebab to me, this is the most sexiest car..sebab vontot keta nie mantop...
Tengok nie..seksikan....vontotnye mantoppp

Ferarri tue mmg tak pernah masuk dalam bayangan aku pasal aku tau mmg tak logik langsung kalu aku nak beli keta nie...satu lagi aku sangat suka kepada Mini Cooper because this the cuteness car..tapi tetap tak mampu jugak sebab rege nye boleh beli sebijik apartment mid cost kot...keh keh keh....but now i realize...that nak beli keta viva baru pun aku kena pikir 16 ratuih kali....keh keh keh...adei lah...berangan mmg seronok tapi untuk realiti tu memang sakit nak dapat...en mahadhir pun slalu marah kalu aku berangan yang melampau sangat...

No comments:

Post a Comment