Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, June 10, 2011

Pre Engagement Ku..


untuk majlis tunang n risik en mahadhir cadangkan kitaorang buat sekali sebab dia cakap klu buat 2 majlis rasa cam renyah lah pulak kan...so dia nak 2 majlis adat tersebut di sekalikan...senang citer...cadangnye kitaorang nak buat hujung thn ni..bulan 12..untuk majlis tunang tue mmg kompom dah nak buat kat umah tok aku..kalu tak pun buat kat umah makcik aku (umah bonda tg.habsah) kot...mak mmg dah cakap nak masak..alah tak ramai pun tetamu untuk majlis tue nanti ..rasanya yang ramai pun dari family belah aku lah kan..coz mostly my sedara mara ramai kat kampung tue..

antara preparation yang aku dah buat is.....aku dah beli bakul untuk barang-barang hantran aku..aku beli kat nilai..last time masa gi kenduri khairi kat nilai aku beli skali..murah gak lah...aku beli 6 bijik..atas cadangan cik nurul huda dan suaminya aku campur bentuk bakul hantaran aku tue..ada bujur , segi empat and bujur...so setiapnya aku amik 1 saiz kecik and 1 saiz besar..yang ni untuk isi barang2 cam kain baju melayu, songkok, kasut, manisan, buku, kemeja n jeans.  bakul yang aku beli biasa-biasa jek..tinggal nak topup dengan bunga n lace cikit kot then alas dengan sabut kaler biru..sebab temanya mungkin biru putih...aku tengok bakul hantaran cik nurul cam ni gak..( dulu cik lah skang dah puan, sikit lagi jadi ibu). buat masa skang aku dah bungkuskan bekas hantaran nie dengan plastik and aku dah simpan dalam kotak dalam bilik aku...tak sabar nak gubah...kat dalam bakul tue aku nak letak sabut buat alas sebab aku tak nak nampak kosong sangat bakul tue...hihihihihihi....skang ni dah banyak aksesori yang boleh menaikan lagi seri gubahan kita...pendek kata asal ada duit..semua boleh kuit...

 
ha ni cengini lah bakul hantaran aku yang akan di gunakan nanti...simple jek pun..




 jadinya aku tinggal lagi nak beli 3 lagi bekas  untuk buat letak buah-buahan, kotak plastik untuk isi kek and one more thing is bekas nak letak cincin tunang buat en mahadhir tersayang...untuk buah aku ingat nak pakai aquarium kaca bolat....sebab nak lari dari kebiasaan letak buah dalam bakul...aku nak buat cam nie..

tersama pulak idea aku dengan kawan aku..tapi takpe...aku tak letak buat oren...aku nak letak buah lain..
hurm dah jumpa dah bekas cam ni..cuma tak beli lagi..sebab bekas ni kaca so bila dah dekat harinya nanti baru lah aku beli..tak mahal sangat..cuma dalam lingkungan rm 30.00 jek..aku dah beli 2 bijik untuk kegunaan ofis aku..kitaorang buat letak business card masa event..

untuk bekas kek pulak aku belum beli lagi sebab aku belum lagi decide nak bagi kek apa pada en mahadhir..aku pakai fondant icing kek aku kena beli dulang..kalu nak bagi cupcakes aku nak beli rak cupcake and kalu beli kek biasa or secret recipe aku masuk kan lah dalam kotak hantaran cam gambo kat bawah nie..
tapi bukan lah kaler pink sebab tak mo en mahadhir moncong molot..dia alergik dgn kaler pink..huhuhuhu...
at last but not least aku nak kena cari satu bekas yang paling penting..which is bekas untuk letak cincin tunang untuk buah hati ku yang satu nie...aku ni takde lah kaya sangat sampai boleh beli cincin kat habib jewel tue..ingat nak tempah kat kedai biasa jek (tapi kedai pertukangan barang kemas) maka aku terpaksa buat sumting so that cincin tue nampak cantik dan glamer jadi aku kena beli bekas yang glamer lah jugak...heh heh heh heh...(geleng kepala en mahadhir baca statement nie) aku ada lah jumpa few types of bekas nak letak cincin untuk beliau...antara nya ialah...

cantik kan?? rege nyer dalam rm 40 satu..tapi ada lagi kot yang murah sikit...hehehehe

tapi kalu ada bajet lebey aku tingin nak letak cincin en mahadhir tue dalam sangkar...so sweet aku tengok few photos yang guna idea cam nie...huhuhuhu...tapi masa gi nilai hari tue tengok harga sangkar takde lah mahal mana pun..still mampu lah nak beli...kih kih kih 

yang ni cantik gak idea nyer....

but i love this more..cantik kan..sesuai dengan tema majlis ku nanti...
memandangkan skang nie orang ramai yang bertunang buat pelamin so aku pun decide nak buat pelamin jugak...adalah dua tiga bridal boutique yang aku dah jumpa dalam webpage but tak menepati citarasa aku...suddenly aku terpandang pulak kat dalam ruangan FB aku ada friend request..(mesti korang pelik kan??) rupanya kawan aku masa diploma kat uitm jengka dulu..besalah bila dah tengok kawan aku tue dah kawin laju jer jari sorong mouse nk click kat photo dia ...tengok2 ada lagi suprise!!! kawan aku nie dia buat bisnes mini pelamin..so pe lagi trus aku pm dia..korang yang dok area utara bolehlah dapatkan perkhidmatan dia..murah jek dia kira tengok fb dia (EF creation)...masa dok sibok belek photo dia aku terjumpa nie...
cantik kan...simple but yet elegen..aku suka aku suka aku suka...ala ala arab gitu..cuma aku nak mintak tambah kerusi jerk..pasal nyer...aku ni muncit tau..so kalu aku dok kat bawah ni nanti nampak lah lapisan lemak tepu yang penuh berkrim tue kat tetamu yang hadir..so aku tak mo....keh keh keh keh...dah risik pun rege pelamin + kerusi sampan plus dulang n alas dulang tue..keh keh keh ...adalah amat gembira bila tau rege nye masih di dalam bajet aku..thanks fasha...tapi kalu lah kata tak dapat dulang aku call jek bonda zainab ku...sewa  dulang beliau..baru ni pi umah dia aku nampak dia ada bagi jiran dia pinjam dulang tue...ada 7 or 9 bijik...untuk dulang tue aku pakai dulang biasa jek..letak alas ikot kaler tema...

tapi kan tapi kan tapi kan...aku dok tengok jugak hantaran skang nie semua letak polisterin cam bantal tue..so glamer okey..i really like the idea..nampak so exclusive sangat..makanya aku juga berkeinginan untuk melakukan hal yang sama (lagi skali en mahadhir geleng kepala)..baru nampak cantik and up to date gitu..hehehehe...alah aku tau nak buat bantal tue senang jek..ada gak aku jengah ke blog-blog yang lain untuk dapatkan sedikit idea...hurm bantal tue lebih kurang cam ni lah ...
nampak tak pengalas tue..alah yang kaler biru tue...ha aku nak buat cam tu lah...musti en mahadhir suka....hihihihi...

before this pun aku dah penah tulis entry pasal pertunangan so...ni kira versi kedua lah..keh keh keh..untuk baju aku masih belum dapat nak putuskan apa lagi sebabnya. semakin lama fesyen-fesyen ni semakin membuatkan aku jadi lebih rambang mata..huhuhu...so nanti bila dah tau aku nak pakai fesyen apa aku bagitau korang ek...so this is end of my story for this entry..see ya!!

No comments:

Post a Comment