Mrs. Mahadhir's Life Story

Wednesday, June 8, 2011

Thanks guys..i had a great weekend!!!!!!!!!!!!!


salam ya'll..hohoho...(cam pakcik santa plak) dah lama rasa nya tak gi bercoti-coti malaysia..aktiviti aku every weekend asik dok terperap kat rumah jek..men game. men game, tido, makan, makan, tido, men game and tengok tv..but not for last week.  i super really enjoy my weekend..actually ni adalah percutian yang tak dirancang and aku kene berterima kasih pada cousins aku Kak Niza & Kak Chut...sebab diaorang invite aku untuk join skali..both of them ni mmg slalu organize percutian keluarga nie..aku pun dah beberapa kali menempek skali..kah kah kah..hurm kebetulan hari Jumaat yang lepas mak ade call aku pepagi cakap tok, makcik and 3 cousins aku dah ondeway nak mai Kelumpo..so dgn pantas aku terus rodger makcik aku...masa aku call dia dah kat Sabak Bernam dah..wow!!! so laju..heh heh heh..this time aku kena gak jumpa dgn my beloved granny..sebab last time dia datang aku tak bekesempatan nak jumpa..masa tue plak opis aku ada event besar jadi aku sangat2 busy...n tok merajuk dengan aku...huhuhuhu...so petang jumaat cousin aku , kak umie datang amik kat opis..cadangnya lepas abes berborak aku nak balik umah..tapi bila dah berjumpa lain pulak jadinya...keh keh keh...aku terus melekat dengan diaorang pulak..huhuhuhu..malamnya cousin aku bawa aku balik ampang n packing baju aku..maka dengan itu aku tetiba menjoinkan diri untuk program hujung minggu family diaorang...
cam rombongan cik kiah kan??

memposingkan diri dalam LRT..

with my bonda habsah..

esoknya before kitaorang challo ke Sunway Lagoon kitaorang mula dengan membeli belah di Jalan TAR..hahaha kelakar seyh...memborong tudung, and jersi copy cat untuk buat mandi esok..keh keh keh..then lepas tue balik jek dari Jalan TAR kitaorang terus packing barang masuk dalam keta..meriah sangat rasa..hahaha..tetiba datang pulak adik-adik aku boy, mira (bakal adik ipar) and bob nak jumpa tok n makcik aku..tambah lagi kemeriahan yang ada..so kitaorang konvoi 4 biji keta ke Sunway Lagoon..dah sampai sana kitaorang loading barang and paling aku tak tahan is bila aku tengok makcik aku siap bawak periuk nasik elektrik tau..bukan satu tapi 2!!!! kah kah kah..beras pun ada..aku terkejut gak lah tengok..tapi bila pikir balik idea itu adalah sangat bagoos..rombongan kitaorang mmg paling meriah skali..siap bawak 2 lemek toto, bantal n pinggan mangkuk lagi..huhuhu..makan tengah hari konsep cam buffet style dalam bilik..meriah sangat rasa..tak caya tengok gambo kat bawah nie...haaaa...
ni lauk yang di bawak...sedap hingga menjilat jari...
picnic dlam bilik..

my lil bro with bonda habsah

nenda tersayang
hati tak sabar nak tunggu esok..
akhirnya hari yang ditunggu tiba..(ahad, 5 jun 2011) pagi2 lagi anak-anak buah aku dah bangun dok belek-belek pamphlet  Sunway Lagoon..nampak muka excited diaorang..yerlah kan budak-budak..kalu aku yang tua bangka ni pun teruja nak ke sana..(this is my first time okey nak gi theme park tue) jakun sekejap aku..nak jadi cerita masa ondeway nak turun ke theme park tetiba tok aku ternampak eskelator..mmg dia tak naik tangga cenggini..n dia tak mo naik pun tangga nie..tapi lepas kitaorang pujuk akhirnya tok naik jugak..heh heh heh..sampai jek kat tangga terakhir tok dapat sorakkan dari cucu-cucu n cicit-cicitnya..tok senyum malu..hah hah hah...then bermulalah hari ceria kitaorang..firstly kitaorang sewa pelampung..then tak cakap banyak kitaorang terus meluru ke pantai tiruan..so heaven mandi-manda..dah boring kitaorang challo gi lazy river pulak..lepas pusing satu round kitaorang gi pantai tiruan yang kedua...mandi sampai perut berbunyia kitaorang pun naik n cari makan..so lepas makan kitaorang sambung lagi..this time kitaorang gi wild life park..tengok kura-kura besar punyaaa..then tengok buaya, panter, harimau (besar punyaaa jugak), tapir, spesis monyet, burung, rama-rama and rusa..
journey lepas wild life park is xtreme park (outdoor park)..hahaha..saat yang dinanti-nantikan..dimulakan dengan naik wagon wheel (ala-ala buaian pusing) masa naik tue mata aku n cousin-cousin terpandang lah roller coaster..masing-masing dok bising nak naik benda alah tue..aku ni pun penakut sebenarnya tapi hati tue kuat lagi nak naik..jadi itu lah destinasi kedua..pergh!!! rasa melayang-layang badan aku yang gumuks nie..jantung rasa cam tertinggal kat atas..gayatnya bukan main lagi..aku ni mmg penakut..lalu aku menjerit sepuas hati...keh keh keh...release tension aku so seronok tau...so aku letak lew beberapa photo aku n suku sakat aku masa kat sunway lagoon tue..



No comments:

Post a Comment