Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, June 10, 2011

sweet chit chat with my hunny bunny....




hurm..dah lama sungguh aku n en. mahadhir tak chit chat chit chat pasal topik yang satu nie..hehehhe..so malam tadi camne tah topik ni terkuar balik...but it was so sweet to have the conversation with him last nite..aceli (tiru ejaan ni dari cik betty) everyday pun kitaorang chit chat chit chat...most of my time aku akan chit chat chit chat dengan en mahadhir n mak aku..everyday..but last nite nye conversation aku rasa cam sedikit sweet....dan topiknye ialah perancangan untuk our wedding...aku mula planning nak buat majlis kawin aku kat rumah tok di kulim..so dekat sikit dengan family mahadhir n sedikit senang kalu kengkawan nak hadir ke majlis tersebut nanti...but mak and abah request suh buat kat langkawi..mak mmg berhajat nak masak sendiri untuk majllis aku..hehehe katanya boleh jimat duit..tapi mmg betul pun..kalu kenduri orang pun dia yang masak haruslah kenduri anak sendiri pun dia nak masak jugak..abah siap dah rikey (betul ke ejaan nye tuan2 dan puan2) kat dewan mana dia nak buat majlis tue..mulanya dia cadangkan nak buat kat kantin skolah tempat mak n abah meniaga tue..tpi aku tak brapa nak berminat lah...hehehehe (demand kan aku nie) hehehehe...

dalam pada tue aku terpikir gak kalu aku kawin kat langkawi jenuh pulak rombongan dari pihak pengantin lelaki nak datang..semua tue akan jadi lebih costly..kesian kat en. mahadhir sayer...kalu buat kat rumah tok aku tue tak de lah nak kena tambang feri n hotel...sebab dekat  jek...aku bukan pe..tak mo lah nak menyusahkan semua orang...kalu boleh aku nak semua orang dari kedua-dua belah pihak happy bila attend majlis aku n en mahadhir nanti...aku tak  nak beban kan sesape...langkawi tue jauh berbanding kulim...family en mahadhir pulak ramai yang dah masuk dalam kategori warga emas (nie dia yang cakap tau)...

en mahadhir cakap kalu buat kat langkawi dia maybe datang dalam 20 orang jek kot...then  aku pun dah buat persiapan mencari rumah-rumah yang menawarkan perkhidmatan homestay..bukan apa aku rasa lagi selesa kalu dok kat rumah homestay dari hotel..tapi kalu lah kata rumah tue semua dah penuh aku n en mahadhir takde choice lain selain hotel..sama jugak dengan beliau..dia pun dah survey tempat untuk family aku menginap masa hari kenduri on his side...

en mahadhir nie ibarat cam my fairy god father sebab he always want to see me happy..so dalam hal ni dia ikut jek..aku ada cakap dgn en mahadhir yang aku kalu boleh nak pakai songket on my side and kat sebelah en mahadhir baru aku nk pakai baju lace...so ada 2 version lah kan...tapi kena tengok dulu fesyen tue kena tak dengan aku n en mahadhir..al maklum lah..kitaorang kan chommelll...ahaks..so kena pandai pilih fesyen...baru boleh nampak cantik sikit atas pelamin tue nanti..dalam pada tue en mahadhir ada cakap yang dia nak pilih one of his bestfriend untuk jadi pengapit beliau nanti..so aku pun tak kisah lah..ikut dia lah nak mcam mana pun..tapi dalam kotak fikiran aku dok fikir aku nak sapa ek jadik pengapit aku...???? kengkawan aku ramai yang dah kawin..tetiba ting!!!! dapat idea untuk mengunakan cousin aku..heh heh heh heh...so dah selamat sudah...dalam pada mood tengah dok bahagia tetiba ada jugak perselisihan faham sikit antara aku dgan en mahadhir..tapi sekejap jek..pastu mood bahagia datang balik...begitu lah al-kisahnye...tapi aku mmg suka dengan conversation semalam..

p/s: en mahadhir thank you for being such a nice man to me...


ni kengkonon aku n en mahadhir lah...huhuhu

No comments:

Post a Comment