Mrs. Mahadhir's Life Story

Friday, December 3, 2010

bila turn aku nie...????

bila melihat mereka hati aku sering tertanya-tanya bila lagi turn aku nie..aku, sama seperti wanita lain jugak yang mendambakan kasih sayang seorang lelaki...ingin mengecapi bahagia hingga ke akhir hayatku bersama dengan orang yang aku cintai...aku dah bosan di hurung rasa kecewa..dah banyak kali jugak lah hati ku yang satu ini dikecewakan...
so i really hope that this time will be my cinta sampai mati lah...pejam celik pejam celik dah nak 1 year kitaorang couple balik..kitaorang ada lah jugak planning nak simpulkan relationship kitaorang nie dengan ikatan yang sah yakni, berumah tangga..kitaorang dah ada lah jugak wat planning sikit2..dari segi tema majlis tunang, bilangan hantaran, nak buat majlis kat mana (actually umah aku kat langkawi but too jauh and costly lah untuk pihak lelaki kalu nak datang..so tgah pikir nak buat kat umah tok aku or kat umah makcik aku di kulim) and bila nak langsung kan majlis tersebut..ikutkan hati aku tak nak lah tunang2 nie..but menghormati permintaan en mahadhir yang mahu merasai kemanisan alam pertunangan (manis kah?)..dalam pada sibuk2 ni aku sempat lah jugak browse kat internet tgok apa nk bagi kat dia..and apa yang aku nak untuk hantaran aku nanti...

cincin tunang impian ku..


ni pulak design untuk cincin nikah..heh heh heh..mahu berpeluh en mahadhir dibuat nya...tapi kalu tak dapat exacly macam nie pun aku tak kisah..its just my dream ring..yang penting dapat kawin dengan en. mahadhir.

masa tengah browse i saw cincin yang sangat cantik...really love it because the design is so simple and nice..aku ni bukan suka sangat yang banyak batu or kerawang2 nie..bagi aku cincin ni dah cukup sweet..but am not a selfish person..kalu en mahadhir bagi cincin aku pun mesti balas balik cincin kat dia..adalah sikit aku terbaca yang nowaday dah ada suasa putih untuk lelaki i was so happy when i know about it but terbaca pulak satu artikel yang cakap cincin suasa putih tu ada mix emas putih..then aku terbuka 1 blog ni n pemilik blog ni mention theres a type of cincin yang made from palladium for men yang halal untuk dipakai besides silver..jadi untuk tunang aku ingat nak bagi silver and untuk nikah baru nak bagi palladium...i really hope en mahadhir akan suke dengan pilihan aku nie..but we still are going to do the shopping togehter..this is just some idea...

design cincin tunang untuk en. mahadhir..




ni pulak design untuk cincin kawin en. mahadhir...hope fully i can fine this..




ha..selesai sudah bab cincin nie..skang ni aku nak pulak citer pasal konsep majlis pertunangan yang aku impikan..tak le bajet macam diva divana nye majliskan...i want sumthing yang very simple but really nice and sweet...as for now aku masih lagi nak kekalkan warna pastel untuk majlis pertunangan aku nanti..i want it to be in cream or off white with light pink..kalu ada rezeki nak jugak buat pelamin mini...hurm tak susah pun..apa guna ada adik-adik lelaki..akan ku kerah mereka untuk membantu aku..heh heh heh ...


 ni contoh mini pelamin 1..paling senang n jimat kos kalu nak buat sendiri

Ni pulak contoh pelamin yang ke 2..agak senang lah kot..heh heh heh




design baju tunang..tak fit sangat pada badan..sesuai untuk melindungi perut ku yang muncit ini..




  
yang ni pun cantik jugak kan??




selesai sudah bab pelamin...well now we move on to the next chapter (mak ai..mcm bunyi lecturer pulak ayat aku ) which is bab baju tunang...hurm aku masih lagi tetap dgan keputusan untuk mengekalkan warna putih..memula nak pink tapi tak jadi because en mahadhir will definately mengatakan TIDAK untuk warna tersebut..bukan apa pasai dia pun nak buat baju melayu jugak..heh heh heh... so i saw few design yang okey lah...so untuk bunga tangan pun aku dan jumpa yang agak2 sesuai untuk digayakan..




konsep hantaran pulak aku ingat nak buat tema putih n pink..pink tue is just for bunga lah..bak penyeri untuk hantaran pulak aku ingat nak buat macm gambar nie..tapi nak tukar ke color putih + pink



hurm..this is just my planning jek..orang tua-tua slalu pesan jangan terlalu berharap pada sesuatu sebab takut nanti tak jadi..but aku slalu berdoa agar biar lah insan yang bernama Mahadhir Abd Rahman ini menjadi miliku dunia dan akhirat...semoga cinta aku pada nya akan kekal hingga ke akhir hayat ku...Amin...






No comments:

Post a Comment