Mrs. Mahadhir's Life Story

Thursday, December 2, 2010

dearie housemate ku..


i got a  housemate..she is nice..i know her for a long time since zaman diploma lagi..kitaorang pernah sekelas for few times..so thats mean pernah mengharungi suka dan duka bersama..as i know her she is a tough gurl in term of mental and physical..seorang yang ceria, penyimpan rahsia yang terbaik, sangat positif dan kuat semangat, full with jokes, suka pok pek pok pek and yang paling aku suka ialah dia seorang yang idealistik dan mempunyai wawasan hidup..dia juga seorang yang loving n caring...aku ingat lagi dulu aku demam n tak lalu nak makan..she sudden come to my room with egg benjo takde sayur like i always order..(mungkin dia tak ingat tapi aku ingat sampai bila-bila)...dulu kalu aku tgah frust mesti aku cari dia untuk mengadu..sebab dia seorang pendengar yang baik...lepas zaman diploma kitaorang terpisah sebab masing2 dah tak dapat sekampus lagi masa kitaorag smbung degree..aku lepas ke uitm sarawak, and dia di uitm shah alam.  after 1 1/2 year kat sarawak aku balik semenanjung masuk uitm shah alam..time tue dia dah jadi senior aku..but shes still the same macam aku kenal dulu..last time aku jumpa dia is masa dia konvo..aku ada bagi munge kartun kat dia (tak tau lah dia ingat lagi or tak?) aku dgan dia bukan bestfriend tapi goodfriend only..hah hah hah (ayat apakah ini)

after 2years aku pun dah mula kerja..one day aku tgah serabut otak nak cari rumah sewa coz tempat aku bernaung sebelum ni akan dinaikan sewanya..hurm...tak mampu den so luckly i know yang rumah dia kini tengah kosong..aku kini kembali dipertemukan dgan dia..but this time we jadi housemate..aku pun dah nearly 2 months jadi housemate dia..

am so suprise to see her condition now..sangat sedih coz she is no longer her yang aku kenal dulu..aku tak sangka she can totaly turn into what i see now.. but i do understand why she turns like this..semua ni jadi because of CINTA..yes she totaly love that guy but that stupid guy is too damn blind because he cannot realize how big is my friend's love toward him..aku sangat sakit hati and sangat sedih tgok kawan aku jadi macam ni...i try my very best to listen to her..to make her happy but i cannot make her forget him..but what i can do now is to pray and ask Allah to help my dearie housemate..i do hope that one day she will be the same Norbaity binti Idris that i used to know 8 years ago....please dear, dont let this sorrow walk along with you for the rest of your life...

No comments:

Post a Comment